درمان بیش از ۱۵۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج اتباع خارجی 

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ارائه خدمات درمانی به بیش از ۱۵۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج افغانستانی خبر داد.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت؛در سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ نفراز بیماران خاص و صعب العلاج افغانستانی از خدمات درمانی ما استفاده نمودند که بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای این معاونت هزینه داشته است .

 خوش شکن مدیر گفت: در سال گذشته ۱۵۰ دیالیزی، ۴۵ ام اس، ۴۰ تالاسمی، ۳۰ هموفیلی، یک هزار نفر سرطانی، ۱۰۰ نفر پیوند و ۷۰ بیمار لاعلاج از خدمات درمانی استفاده نمودند که تعداد اندکی از این بیماران دارای بیمه سلامت بودند و به دلیل مسائل انسان دوستانه بیشتر هزینه های درمان این بیماران از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پرداخت شده است .

وی همچنین گفت: اتباع افغانستانی مقیم این استان ۱۴ هزار بیمار دیابتی دارند که از زمره بیماران صعب العلاج به حساب می آید و در حال دریافت خدمات درمانی هستند.

وی در ادامه افزود : سال گذشته ۲۰۰ میلیارد هزینه درمان اتباع شده است و امسال برای درمان همین تعداد از بیماران خاص و صعب العلاج ۵۰۰ میلیارد تومن هزینه خواهد داشت و نیاز است برای تامین مالی درمان بیماران اتباع خارجی سازمان های بین المللی همکاری نمایند.

در حوزه توریسم سلامت ظرفیت بالای داریم و به دلیل ظرفیت بالای پزشکی و کیفیت خوب خدمات، تکنیک های پزشکی و تعرفه بسیار پایین باعث شده موجی از بیماران خارجی خاص و صعب العلاج در منطقه برای درمان به سمت کشورمان و شهر مشهد سفر کنند. 

در سال ۱۴۰۲ هشتاد دو هزار بیمار خارجی از خدمات درمانی بیمارستان شهر مشهد استفاده کردند که از این تعداد حدود سی نه هزار نفر از افغانستان بود .

وی همچنین گفت: آورده ارزی این بیماران خارجی در سال ۱۴۰۲ یک هزار میلیارد تومان است و در خراسان رضوی ۴۵ بیمارستان و درمانگاه مجوز ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی را کسب نموده اند و انواع خدمات درمانی به بیماران خارجی را ارائه می دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار